The Mrs. Carter Tour 2014 setlist!

Via Twitter, Tumblr en Instagram heb ik gisterenavond zo veel mogelijk mee proberen te krijgen van The Mrs. Carter Show in Glasgow. De allereerste show van dit jaar was dit, ze gaat morgen opnieuw in Glasgow optreden. Aangezien het voorprogramma Monsieur Adi 40 minuten te laat was (al staat op zijn Twitter pagina dat hij het podium opging wanneer hem dat verteld werd) begon Beyoncé om ongeveer kwart voor 10 Britse tijd. Meestal begint ze rond 9 uur met haar optreden. Voor het optreden werden onder andere filmpjes laten zien van haar parfums en van haar album. Op het laatste hing er  een doek met ‘B’ erop. Het was een grote avond voor Beyoncé, ze moest namelijk veel nieuwe nummers zingen die ze nog nooit eerder live had gezongen. Maar het is niet dat ze zich daar zo druk om hoeft te maken, als ze een paar woorden vergeet zal het publiek uit volle borst haar ‘flaws’ opvangen. Dit is overigens niet nodig geweest. Ze heeft haar optreden flawless doorgebracht. Haar 7 uur achter elkaar durende repetities, waar ze de hele nacht mee door is gegaan, hebben haar beloond.

AfbeeldingToen het doek eindelijk viel, opende ze met een dans video van ‘Ghost’ waar bij 5 danseressen uit de vloer kwamen en de choreo mee dansten. Hierna kwam ze langzaam naar voren geschoven en zong ze ‘Haunted’. Ze stond in een prachtige lange zwarte jurk te zingen. Daarna ging Bey even weg en kwam terug in een prachtige catsuit, welke net als vorig jaar gemaakt is door Vrettos Vrettakos. Dit keer was het ook een blauwe catsuit maar deze was met stippen erop. Deze outfit glitterde prachtig.AfbeeldingIn deze ‘kristallen’ catsuit zong Bey ‘Drunk In Love’ zoals we dit gewend zijn, perfect. Op het scherp werd Bey meerdere malen geprojecteerd.

“I’m so happy because that was the first time we’ve performed some of those songs. I love y’all, I want you to sing along y’all.”

En hierna zong ze ‘If I Were A Boy’, al las ik dat deze niet werd gezongen als ze het de keren in het verleden deed. Met een keiharde bass die klonk als bliksem en ook een stukje ‘Bitter Sweet Symphony’ (een nummer van The Verve). Tussen de mix van beide nummers was nog een kleine gitaarsolo.

AfbeeldingVervolgens kwam ‘Bow Down’, met op de gigantische led schermen een video van ‘vampire Bey’ met witte gezichtsverf. ‘***Flawless’ was voor de meesten misschien wel het toppunt van de avond. Met een rood met zwart geblokte blouse en lederen zwarte shorts zag ze er uit als een street en retro Bronx chick. Ze is haar ‘mickey mouse’ cap van vorig jaar ook niet vergeten. “I woke up like this, I woke up like this”. Het nummer werd geïntroduceerd met dezelfde speech als in de videoclip, die van Chimamanda Ngozi Adichie. Ook ‘Yoncé’ deed ze, dit is een nummer dat voor velen niet weg te denken was uit de show. Na ‘Yoncé’ kwam ‘Get Me Bodied’, een van mijn persoonlijke favorieten. Dit deed ze in dezelfde outfit als ‘Flawless’ en ze zorgde ervoor dat het hele publiek in beweging kwam. En ze deed nog een ‘oldie’, het nummer wat ze samen met Sean Paul voor haar eerste album ‘Dangerously In Love’ gemaakt. ‘Baby Boy’ was ook zeker weten niet weg te denken van deze avond. (Ook las ik dat ‘Diva’ gedaan is maar hier heb ik verder geen beeldmateriaal van kunnen zien)

Afbeelding“Where are my naughty girls at?”

Beyoncé liep door flammen heen en trad op met het nummer ‘Naughty Girl’. In het begin van het nummer zei ze een aantal dingen tegen het publiek, tegelijkertijd dansten haar danseressen om haar heen. Na de altijd zwoele ‘Naughty Girl’ kwam de disco-funky ‘Blow’. In het zelfde glitterende sexy kostuum als ze bij het vorige nummer droeg. Zij en haar dansers dansten op een rijtje terwijl een gigantische ‘Pacman’ op het led scherm ‘cherries’ op at. “I want you to turn that cherry out, turn that cherry out.” En ook ‘Partition’ deed Bey in dezelfde outfit. Ze had dezelfde stoel als uit haar videoclip meegenomen en maakte zwoele bewegingen gelijk aan het giga ledscherm op de achtergrond die haar videoclip afspeelde. Volgens mij is deze outfit van de tour van vorig jaar, hij lijkt er in ieder geval erg veel op.

tumblr_n0p22lsZ2z1tn3ox1o1_500

‘Why Don’t You Love Me’ deed ze in een outfit die ze vorig jaar ook aan had tijdens The Mrs. Carter Show. En om eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld in deze look (SORRY BEY). Vorig jaar vond ik hem ook al tegenvallen. En ook al ik dit een van de mindere nummers vind, vond ik deze versie wel heel mooi. De respons tijdens het nummer van haar fans was geweldig. Ze maakte tijdens dit nummer veel interactie met haar fans en de reactie zorgt voor kippenvel, echt kippenvel. Gelukkig voor mij ging de outfit snel uit en veranderde ze in een nieuwe look voor ‘1+1; .

tumblr_n1c7zjLp3g1ry0gfbo1_500

Deze outfit is ook van vorig jaar. Een geblokt wit blousje in een short met dezelfde print erop. Er werd op Twitter verspreid dat na ‘1+1’ ‘Rocket’ kwam, maar tot mijn diepste teleurstelling is dit helaas niet zo. Maaaar niet getreurd want HET nummer ‘Irreplaceable’ kwam na ‘1+1’. Ze liep via het dunne gangetje naar de Beystage toe en deed daar ook ‘Love On Top’. Na een superkrachtig optreden van ‘Love On Top’ keerde ze terug naar het normale podium.

AfbeeldingDeze outfit SCHREEUWT ‘Grown Woman’… Maar waar dan? Nope, helaas beys, Beyoncé zal dit nummer niet terug laten keren in haar Europese tour van 2014. Deze Afrikaanse outfit, welke eigenlijk precies hetzelfde is als de outfit van ‘Grown Woman’ van vorig jaar slechts de kleuren zijn aangepast, zou je niet zo 123 verzinnen bij ‘Crazy In Love’ & ‘Single Ladies’ maar het past prima! Deze twee tophits zijn uiteraard niet weg te denken uit de tour. ‘Crazy In Love’ was tijdens de ‘I Am… World Tour’ de openingsact en ‘Single Ladies’ is een van de grootste hits van onze queen. Deze 2 prachtige dansnummers bliezen Glasgow finaal weg.

AfbeeldingDaar gaan we dan, de laatste 3 nummers van haar optreden. Ze heeft deze nummers fantastisch samengesteld, wat ik ook niet anders had verwacht. Eerst zong ze ‘XO’, daarna ‘Halo’ en als slot kwam ‘Heaven’. Ze bedankte het publiek voor de fantastische avond en wenste iedereen een veilige rit naar huis toe. Hoe ze het vol wist te houden vraag ik me af, want alle drie de nummers vereisen veel adem en veel kracht. Maar Beyoncé rolt dit uit haar mouwen alsof het niks is. Mouwen over welke ik overigens weer niet zo enthousiast ben. Ook deze outfit is weer van vorig jaar en het lijkt een soort van indianen achtig iets. Dit komt denk ik door de laarzen, deze lopen namelijk tot boven haar knieën en zijn van donkerbruin materiaal gemaakt. Voor het einde bewaarde ze ‘Heaven’, een prachtig emotioneel nummer wat voor open monden, tranen, lipbijten en kippenvel zorgt.

“This is a special night and this is a special song” zegt Beyoncé vlak voor ‘Heaven’.

Op het einde van zong ze nog ‘Happy Birthday’ voor een fan en daarna was het toch echt afgelopen. Helaas.

AfbeeldingMijn mening? Ik vond de opening keuze vreemd, maar eigenlijk pakte het juist prachtig uit. De nummer keuze was zoals altijd, geweldig. Al miste ik wel een aantal nummers als: Grown Woman, End Of Time, Jealous, Blue en Best Thing I Never Had. Qua kostuums ben ik lichtelijk teleurgesteld, ik had gehoopt dat alles nieuw zou zijn. Ik ben echt super super super blij met ‘Irreplaceable’, dit is een van mijn favorieten als het om live acts gaat. Ook ‘Get Me Bodied’ vind ik helemaal geweldig. Ik mis wel een kleine Destiny’s Child Medley om eerlijk te zijn. Maar tenzij ik kan verwachten dat Beyoncé 5 uur lang door moet gaan zodat alle nummers gespeeld kunnen worden, vrees ik dat er gewoon niet genoeg tijd voor is. Maar er is altijd kans op veranderingen, zowel in de setlist als in haar outfits, dit hebben we vorig jaar wel gezien tijdens The Mrs Carter Tour.

Eigenlijk heb ik niks te klagen, het was geweldig, het is geweldig en 18 en 20 maart gaan de beste avonden uit mijn leven worden. 

Of Beyoncé nou Bootylicious is, Sasha Fierce of Mrs Carter, het maakt niet uit ze blijft er koninklijk uitzien. Bow Down to the Queen.

AfbeeldingHier zie je de setlist:

  1. Ghost/ Haunted
  2. Drunk  In Love
  3. If I Were A Boy
  4. Bow Down/ ***Flawless
  5. Yoncé
  6. Get Me Bodied
  7. Baby Boy
  8. Diva?
  9. Naughty Girl
  10. Blow
  11. Partition
  12. Why Don’t You Love Me
  13. 1+1
  14. Irreplaceable
  15. Love On Top
  16. Crazy In Love
  17. Single Ladies
  18. XO
  19. Halo
  20. Heaven

XOXO, Beyhive Netherlands

Bregke Scholten

Afbeelding

Bronnen: HeraldScotland, Independent, Mirror,

Plaats een reactie